menu

Kto kontroluje wizerunek Twojej firmy w Internecie?

Kto kontroluje wizerunek Twojej firmy w sieci

Czy wiesz, kto w tym momencie kontroluje wizerunek Twojej firmy?

Odpowiedz sobie szczerze na to pytanie. 

Czy to pytanie jest zbyt ogólne?

To spróbujmy w ten sposób:

Czy wiesz, kto w tym momencie ma dostęp do:

  • Twojej wizytówki Google Moja Firma
  • Strony internetowej
  • Profilu na Facebooku, Instagramie i LinkedIn

Czy wiesz, kto ma dostęp do Twojego konta Google Analytics? 

Czy wiesz, kto ma dostęp do Twojego narzędzia do mailingu jak np. GetResponse, FreshMail?

Jeśli znasz odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania, to mogę Ci zagwarantować, że jesteś w ~10% przedsiębiorców z rynku MŚP, którzy wiedzą, kto kontroluje wizerunek ich firmy w internecie.


Temat, niby banalny, ale przytoczę Ci teraz historię, która zdarza się zbyt często.

Rozpoczynamy współpracę z nowym klientem. Do przeprowadzenia audytu i dalszych działań, potrzebujemy dostępu do używanych przez niego narzędzi. 

Na pierwszym spotkaniu wymienialiśmy listę kanałów komunikacji i narzędzi, z których korzystają w firmie i które przydadzą nam się do dalszych działań reklamowych. 

Problem pojawia się, gdy trzeba te dostępy finalnie przekazać.

Profil na Facebooku niby jest, ale nikt specjalnie nie wie, kto nim rządzi. Był jakiś menadżer firmy, ale kto go zakładał? 

Nagle ktoś sobie przypomina, że przecież pół roku temu pracował tutaj jeszcze pewien “Tomasz”, który CHYBA miał wszystkie hasła.

Tomasz niestety, ale nie odbiera telefonu, więc skontaktowanie się z nim graniczy z cudem. 

“Supporty” wszystkich wymienionych na spotkaniu narzędzi będą analizować przesłane dokumenty kilka dobrych dni, aby przyznać władzę odpowiedniej osobie, która potwierdza, że TA FIRMA faktycznie jest właścicielem TEGO PROFILU. 

Wiele z nich schowa się za swoją polityką i procedurami, więc trzeba co nieco założyć od nowa, przez co w Internecie pojawiają się 2 podobne profile, z tym samym logo i praktycznie o tej samej nazwie firmy. 

Szkoda również danych, które były zbierane przez narzędzia analityczne. Trzeba je teraz pozyskać od nowa. Ups…

  • Nie chciałeś pilnować tego tematu, TO MASZ. 

hihi.

Jak kontrolować wizerunek firmy?

  1. Przygotuj listę, do której dostęp masz tylko Ty lub najbardziej zaufane Ci osoby. Wypisz tam wszystkie używane narzędzia, kanały komunikacji i wizytówki firmy. Wszystko, co dotyczy Twojej marki. 
  2. Do każdego punktu dopisz osoby, które mają do nich dostęp. Dobrze, żeby do każdej pozycji miało dostęp 2 zaufanych ludzi, bo w życiu różnie bywa i warto zostawiać sobie koło ratunkowe. 
  3. Dostęp przydzielaj na oficjalne konta.
    1. Jedno firmowe konto Gmail w przypadku narzędzi Google. 
    2. Unikaj “fejkowych” profili typu “Straszny Staszek” lub “An Ka”. Czasem zdarzyć się może, że np. Facebook poprosi Cię o weryfikację Twojej osoby w postaci skanu dowodu osobistego, a wtedy profil Straszny Staszek nie będzie zbyt pomocny…  
  4. Zadbaj o kwestie bezpieczeństwa – uwierzytelnienie dwuskładnikowe przy logowaniu do podstawa, a hasła nie powinny nawiązywać do firmy. 
  5. Przynajmniej raz na kwartał przeprowadź analizę, czy coś się na liście zmieniło, czy doszły nowe narzędzia, czy pojawiły się nowe osoby z dostępami. 

Miłego weryfikowania. Zaufaj mi, że wyjdzie to Ci na zdrowie! Powodzenia. 

Podziel się:

Umów się na darmową konsultację.

Zarezerwuj termin i omów z nami potrzeby Twojej marki. Bezpłatnie.
+48 720 845 309
kontakt@4wz.pl
Partner Google Ads
Nasza strona korzysta z ciasteczek (pliki cookie). Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie.
Polityka prywatności