Umów się
na darmową konsultację!
Imię i nazwisko:*
Adres e-mail:*
Nr telefonu:*

Co jest tańsze – agencja marketingowa czy własny zespół?

Dziś zmierzymy się z pytaniem, na które odpowiedzieć sobie musi każdy właściciel firmy, któremu przejdzie przez myśl zatrudnienie agencji marketingowej. My Polacy bardzo lubimy robić wszystko samemu. Wakacje we własnym zakresie wyjdą nas taniej, niż korzystanie z biura podróży, a remont na własną rękę nie uderzy nas, aż tak po kieszeni, jak wynajęcie całej ekipy.

Czy tak samo jest w przypadku agencji marketingowej?

[alert style=”error”]Uwaga! Wszystkie podane w tym artykule dane są przykładowe. Zakres prac przy online marketingu jest niemalże za każdym razem zupełnie inny. Dla każdej firmy koszty, zapotrzebowanie czy poszczególne wynagrodzenia będą indywidualne. [/alert]

Odpowiedź brzmi – absolutnie nie. Dlaczego? Czynników jest w tym przypadku kilka i wszystkie z nich szczegółowo postaram się opisać poniżej. 

Jeśli tekst ten według Ciebie nosi znamiona autopromocji, to masz absolutną rację. Nie mam zamiaru tego ukrywać. Własny biznes to jednak chłodna kalkulacja. Liczymy wszystko na każdym kroku. Zachęcam Cię więc, żebyś poświęcił 5 minut i przeczytał artykuł w całości, bo wnioski mogą Cię naprawdę zaskoczyć.

agencja marketingowa social media

Czym są działania marketingu online?

Warto na początku sprecyzować sobie, czym w ogóle zajmuje się taka agencja jak my. Akurat tak się składa, że jesteśmy agencją 360 w marketingu digital. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że wykonujemy wszystkie niezbędne czynności do promocji Twojej firmy w internecie. 

Są to między innymi:

  • obsługa social media
  • wszelkie reklamy jak Google Ads, Facebook Ads,
  • kampanie sponsorowane,
  • grafiki,
  • copywriting,
  • content marketing,
  • filmy reklamowe,
  • strony www,
  • pozycjonowanie
  • i wiele innych rzeczy. 

Jak więc widzisz, jest to kompleksowa obsługa Twojego wizerunku i sprzedaży w internecie.

agencja marketingowa koszty

Oszczędność czasu

Niezależnie od tego czy oddelegujesz do zadań marketingowych jedną osobę, czy będziesz potrzebował całego zespołu, to takie osoby będą musiały poświęcić marketingowi online odpowiednią ilość czasu. 

Tacy pracownicy nie mogą więc zazwyczaj wykonywać zadań bezpośrednio w firmie, czy przy produkcie, a skupiają się raczej w pełni na marketingu. Z doświadczenia wiemy, że bardzo ciężko jest zajmować się 2 zupełnie różnymi dziedzinami na raz. Przerobiliśmy to u nas wiele razy i nigdy nie skończyło się to dobrze.

Często zaczyna się od wyznaczenia jednej osoby, jednak szybko okazuje się, że nie jest ona w stanie robić wszystkiego samemu i potrzebuje pomocy. Nikt nie jest przecież alfą i omegą. Tym samym powstaje potrzeba wygospodarowania kolejnego pracownika i zajęcia jego czasu niezbędnymi zadaniami. 

Ta lawina niestety prawie nigdy się nie kończy i im bardziej zaczynamy angażować się w budowanie wizerunku lub sprzedaży online, tym więcej osób i ich cennego czasu musimy w ten proces zaangażować.

Zatrudniając agencję ten problem znika. Agencja pracuje bowiem nad powierzonymi zadaniami przez cały czas, niezależnie od tego jak funkcjonuje Twoja firma. Nie odczuwasz utraty czasu swoich pracowników i nie musisz odrywać ich od normalnych zajęć. 

agencja marketingowa portfolio

Zyskujesz wiedzę

Jak już wspomniałem – nikt nie jest wszechwiedzący. W przypadku agencji, jednak dostajesz choć namiastkę takiej sytuacji. Dlaczego?

Sytuacja opisana wyżej to częsty problem, z jakim spotykamy się w firmach. Żeby dobrze robić marketing zarówno offline jak i online potrzebujesz szerokiego grona osób. Od grafika, copywritera, czy programisty zaczynając, po specjalistę od social media, Facebook Ads i Google Ads, a na strategach, projektantach i kierownikach projektów kończąc. W agencji te wszystkie osoby masz w jednym pakiecie (a przynajmniej w naszej).

Każdy element współpracy to dedykowany specjalista. Agencja ma wszelkie zasoby ludzkie, które może Ci dostarczyć. Każdy specjalista posiada wiedzę w konkretnej dziedzinie, dzięki czemu dostajesz faktycznie dopracowane działania, których każdy element dopracowany jest niemalże do perfekcji.

Zyskujesz doświadczenie

Zatrudniając pracownika niewątpliwie kierujesz się doświadczeniem. Często zatrudniani przez Ciebie specjaliści mogą pochwalić się wieloletnią pracą w podobnych firmach. Tu pojawia się jednak problem. Praca w dedykowanej firmie ogranicza się jedynie do jej potrzeb. 

Natomiast agencja ma w swoim portfolio wiele firm. Mniejszych i większych. Ma również porównanie. Pracuje w Twojej branży zazwyczaj z kilkoma podmiotami w danej chwili i potrafi przewidywać trendy rynkowe. Ten przepływ informacji sprawia, że na bieżąco możemy wspólnie ulepszać nasze działania i nie zamykamy się w bardzo groźnej bańce informacyjnej.

agencja marketingowa koszty

Oszczędzasz pieniądze

Na końcu korzyść, która jest kluczowa dla każdego biznesu, niezależnie od wielkości. Koszty.

I tu pojawia się mit z pierwszego akapitu, że taniej jest zrobić wszystko samemu. Tak jednak nie jest. Posłużę się twardymi danymi i policzę poniżej przykładowy scenariusz działań. Chcę, żebyś dobrze zrozumiał, o co mi chodzi.

Scenariusz: jesteś właścicielem średniego przedsiębiorstwa. Zatrudniasz około 20-30 osób. Produkujesz tablice korkowe, a Twój główny obszar działania to B2C. Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż poprzez internet oraz zaistnieć wśród internautów jakimś ciekawym wizerunkiem.

Wariant 1: Zatrudniasz własny zespół

Będziesz więc potrzebował:

  • Koordynatora działań (strategia i decyzyjność).
  • Specjalisty ds. social media, content marketingu (może on również pełnić formę copywritera, w końcu tniemy koszty).
  • Grafika, idealnie gdyby umiał również montować filmy w stopniu chociaż podstawowym.
  • Magika od optymalizacji reklam – Google Ads, Facebook Ads itp

Jest to (powiedzmy) zespół minimum, żeby w jakiś sposób funkcjonować w internetowym świecie. 

Mamy więc łącznie 4 osoby. Każdemu z nich będziesz musiał oczywiście zapłacić. Ile? To oczywiście kwestia bardzo subiektywna, jednak dla naszego wyliczenia przyjmijmy, że będzie to 3000 zł netto (około 4000 zł brutto) dla każdego z pracowników. 

W tej kwocie zatrudnisz specjalistów z maksymalnie paroletnim doświadczeniem, w których jednak widać potencjał do rozwoju. Mógłbyś oczywiście zatrudnić np. 2 osoby, z których jedna ogarniałaby kwestie strategii, kierowania, decyzji, copywritingu i reklam, a druga grafikę i filmy, a jednak będziesz im musiał zapłacić generalnie tyle ile tym 4 razem + jak już wspomniałem, nie da się znać dobrze na wszystkim.

Według naszej kalkulacji więc koszt miesięczny Twojego zespołu wyniesie 16 000 zł.

Do tego warto brać pod uwagę ich narzędzia pracy:

  • pakiet Adobe,
  • narzędzia marketingowe jak Brand24, SoTrender itp.,
  • stanowiska komputerowe,
  • narzędzia analityki reklam,
  • oraz wszelkie inne, które pojawią się w trakcie prac.

Nie zapominaj również, że na działania reklamowe potrzebujesz osobnego budżetu.

Każde z tych narzędzi będzie kolejnym kosztem, który będziesz musiał ponieść. 

agencja marketingowa

A jak wyglądają koszty wynajęcia agencji marketingowej?

  1. Dobra agencja powie Ci czy potrzebujesz danych działań, czy będą one stratą pieniędzy.
  2. Agencja posiada wszystkie niezbędne narzędzia i nie pobiera za nie dodatkowych opłat.

W danym przykładzie zaproponowałbym Ci kilka kont w social mediach, dedykowane treści, ciekawy format, reklamy Google i Facebook Ads. 

Dodatkowo dla naszych klientów wymyślamy autorskie rozwiązania. Online marketing to nie jedynie Facebook czy Google, ale więcej o tym napisałem w innym artykule, do którego przeczytania gorąco Cię zachęcam.

Na finalną cenę usługi wpływa parę czynników, które ustala się przy indywidualnej rozmowie. W tym jednak przykładzie za tego typu działania zapłaciłbyś pomiędzy 3000 a 5000 zł netto miesięcznie. 

To od 3 do 5 razy mniej niż w przypadku zatrudnienia pracowników na własną rękę!

I tym miłym akcentem dochodzimy do końca tego artykułu. Podsumuję jeszcze raz to, co chciałem przekazać powyższym tekstem:

  1. Wynajęcie agencji oszczędza czas Twój i Twoich pracowników, dzięki czemu możecie skupić się na rozwoju firmy.
  2. Dobra agencja marketingowa dostarczy Ci niezbędną wiedzę i doświadczenie, dzięki czemu Twój biznes może znacznie rozwinąć się nie tylko w zakresie marketingu.
  3. Zatrudniając agencję oszczędzasz pieniądze i jesteś w stanie zmniejszyć wydatki na marketing nawet kilkukrotnie.

I czy ten tekst jest w pewien sposób autoreklamą? Cóż, oczywiście tak. Jednak najważniejsze dla mnie jest, żebyś wyszedł stąd z taką refleksją, że praca z agencją wcale nie jest droższa niż robienie tego na własną rękę. Ten artykuł pokazuje również jak działamy.

W 4WebZones najważniejsze są dla nas Twoje interesy. Jak widzisz, nasze obliczenia nie są przypadkowe i doskonale zdajemy sobie sprawę z Twoich potrzeb. Niezależnie od tego czy kiedykolwiek zdecydujesz się na nasze usługi lub kogoś innego, pamiętaj, żeby dobrze liczyć i szeroko patrzeć na marketingowe sprawy, bo często zdarza się, że tak oczywiste rzeczy gdzieś nam umykają.

Grafiki: Freepik

Podziel się:

Umów się na darmową konsultację.

Zarezerwuj termin i omów z nami potrzeby Twojej marki. Bezpłatnie.
Nasza strona korzysta z ciasteczek (pliki cookie). Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie.
Polityka prywatności