Umów się
na darmową konsultację!
Imię i nazwisko:*
Adres e-mail:*
Nr telefonu:*

Zasada 20% tekstu na Faceboooku

Zasada 20% tekstu na Facebooku

Zasada 20% tekstu na Facebooku wywołała pewne zamieszanie wokół treści publikowanych na portalu w formie reklam. Reguła 20% jest wytyczną, która sprawdza ilość tekstu dozwolonego na obrazie reklamy. Chociaż wielu reklamodawców wyraziło frustrację z powodu ograniczeń wynikających z tej reguły, Facebook zaprzeczył plotkom o tym, że planuje całkowicie ją usunąć. Czym więc jest „zasada 20%” i jak może wpłynąć na wyświetlanie reklam na Facebooku i Instagramie?

Najlepsze billboardy przykuwają Twoją uwagę odważnymi czcionkami, bezpośrednimi wiadomościami i jasną, przyciągającą wzrok grafiką. Najlepsze reklamy na Facebooku mają dokładnie odwrotne podejście.

Jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów na Facebooku i nawiązać z nimi kontakt, musisz tworzyć reklamy, które w jak najlepszy sposób łączą się z resztą treści w kanałach informacyjnych. Oznacza to skupienie się na prostych, wysokiej jakości obrazach, prostych wiadomościach, a co najważniejsze: minimalnym tekście.

Facebook wie, że najskuteczniejsze reklamy zawierają obrazy bez tekstu, dlatego stworzył zasadę 20%. Ta reguła mówi, że aby wyświetlić reklamę graficzną na Facebooku, Twoje obrazy muszą zawierać mniej niż 20% tekstu.

Zasada 20% tekstu na Facebooku

Zasada 20% tekstu na Facebooku – oświadczenie portalu

„Nasze badania wykazały, że ludzie preferują reklamy z mniejszą ilością tekstu. Wcześniej, jeśli 20% obszaru obrazu reklamy stanowił tekst, nie było dozwolone wyświetlanie go na Facebooku, Instagramie lub Audience Network. Dla reklamodawców może to być mylące, ponieważ nie zawsze jest jasne, kiedy reklama nie spełnia wymagań, dopóki nie zostanie przesłana do zatwierdzenia. Celujemy w nowe rozwiązania, aby poprawić doświadczenie, które zapewnia reklamodawcom większą elastyczność, a jednocześnie pozwala nam zachować przyjemne korzystanie z Facebooka dla ludzi ”.

Zasada 20% tekstu na Facebooku – Narzędzie do nakładek tekstowych

Gdy Facebook analizuje Twoje zdjęcia reklamowe, sprawdza, ile Twoich zdjęć jest objętych tekstem. Podczas tworzenia reklamy ocena dokładnego procentu tekstu pokrywającego obraz może być trudna – na szczęście Facebook zapewnia narzędzie, którym możesz sprawdzić zdjęcie, zanim jeszcze prześlesz reklamę do sprawdzenia. Możesz uzyskać dostęp do tego narzędzia TUTAJ.

Zasada 20% tekstu na Facebooku – Narzędzie nie działa prawidłowo

Pomimo tego, że sam Facebook udostępnia narzędzie, które analizuje obrazy pod kątek ilości tekstu na nich, to niekiedy pozytywne sygnały z Narzędzia nakładek tekstowych nie przekładają się na realne wyniki podczas tworzenia reklamy na Facebooku.

Reklama na Facebooku – Kampanie reklamowe dla początkujących

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest testowanie obrazu już bezpośrednio w oknie tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku. Dzięki ostatnim odświeżeniom przeprowadzonym przez Facebooka jest ono bardziej intuicyjne niż dotychczas, co ułatwia proces tworzenia reklam, ale również można już bezpośrednio (po wybraniu celu kampanii) przejść do okna Reklama i tam przetestować wybrane zdjęcia.

Zasada 20% tekstu na Facebooku

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat social mediów? Szukasz kogoś, kto zajmuje się nimi na codzień? Zapraszamy do kontaktu!

Podziel się:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket
Share on telegram
Share on whatsapp

Umów się na darmową konsultację.

Zarezerwuj termin i omów z nami potrzeby Twojej marki. Bezpłatnie.
Nasza strona korzysta z ciasteczek (pliki cookie). Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie.
Polityka prywatności