Umów się
na darmową konsultację!
Imię i nazwisko:*
Adres e-mail:*
Nr telefonu:*

Wymiary zdjęć na Facebooku – Każdy potrzebny Ci rozmiar

Wymiary zdjęć na Facebooku, które mogą być Ci potrzebne.

  • Zdjęcia w tle strony Facebooka i zdjęcia profilowe.
  • Rozmiary postów na stronie.
  • Posty wideo na Facebooku i filmy na żywo.
  • Rozmiary strony i proporcje obrazu strony na Facebooku.
  • Rozmiar obrazu i proporcje obrazu z Facebook Stories.
  • Rozmiar okładki „Our Story” na Facebooku.
  • Reklamy na Facebooku na komputerach i urządzeniach mobilnych.
  • Katalogi na Facebooku

Oraz

  • Rozmiar obrazu usług strony Facebook.
  • Rozmiar obrazu stanowiska pracy na Facebooku.

Wszystkie rozmiary potrzebne do optymalizacji strony biznesowej na Facebooku!

Potrzebujesz obsługi firmowych social media? Sprawdź naszą ofertę!

Wymiary zdjęć na Facebooku – Po co się nimi martwić?

Tworzenie bardzo angażujących obrazów na Facebooku nie jest łatwym zadaniem. Przed przesłaniem grafiki upewnij się, że utworzyłeś ją zgodnie z zalecanymi rozmiarami przesyłania Facebooka. Trudno jest je śledzić – ponieważ Facebook ma inne wymagania dla każdego ze swoich zdjęć, w tym na przykład dla zdjęć profilowych, udostępnionych linków, miniatur i postów sponsorowanych. Facebook regularnie aktualizuje swoją platformę. W najnowszych aktualizacjach wprowadzono zmiany w układzie stron firmowych Facebooka, wymiarach obrazu reklam reagujących na zdarzenia oraz maksymalnym rozmiarze przesyłania filmów, który wynosi obecnie 4 GB.

Upewnij się, że Twoje zdjęcia są zgodne z wytycznymi Facebooka dotyczącymi rozmiarów obrazów, aby zapobiec rozpikselowaniu grafik wysokiej jakości, co często prowadzi do nieczytelnego tekstu.

Wymiary zdjęć na Facebooku

Zoptymalizuj wymiary zdjęć na Facebooku na komputery i urządzenia mobilne

Trudno jest zaprojektować zdjęcie w tle na Facebooku, aby wyświetlało się poprawnie zarówno na telefonie komórkowym, jak i komputerze. Dzięki „bezpiecznym strefom” otrzymasz zdjęcie na okładkę na Facebooku, które świetnie wygląda na wszystkich urządzeniach! Facebook nie rozciąga i nie zniekształca obrazu, aby pasował do różnych urządzeń – zamiast tego przycina go automatycznie. Na urządzeniu mobilnym zdjęcie w tle na Facebooku przede wszystkim wykadruje boki, a na komputerze stacjonarnym Facebook wyświetli większą szerokość zdjęcia w tle, jednocześnie przycinając górę i dół.

Zdjęcie profilowe na Facebooku

Wymiary zdjęć na Facebooku profilowe

Zdjęcie profilowe Twojej strony wyświetla się w wymiarach 170 × 170 pikseli na komputerach, 128 × 128 pikseli na smartfonach i 36 × 36 pikseli na większości telefonów.

Polecam przesłać większy rozmiar niż 170. Spróbuj rozdzielczości 400 × 400 px, co działa dobrze na wszystkich platformach społecznościowych. Pamiętaj, że zdjęcie profilowe Twojej strony zostanie przycięte do okrągłego kształtu w reklamach i postach.

Zdjęcia profilowe z logo

Jeśli twoje zdjęcie profilowe jest Twoim logo lub tekstem, możesz uzyskać lepszy wynik, używając pliku .png. Plik .jpg może zostać rozpikselowany przez działanie kompresji Facebooka.

Jeśli używasz kwadratowego logo, pamiętaj o zmniejszeniu go na rozszerzonym tle przed przesłaniem na swoją stronę, aby dostosować go do okrągłego przycięcia. Zobacz przykład powyżej.

Wymiary posta na Facebooku

Wymiary zdjęć na Facebooku post

Posty na Facebooku oferują dużą elastyczność. Nie musisz się trzymać w określonym rozmiarze lub kształcie.

Możesz tworzyć posty z obrazami o wielkości 1200 pikseli w celu użycia tej samej grafiki na innych kontach social media firmy. Działa również 1080 × 1080.

Wymiary zdjęć na Facebooku post

Ponadto możesz wybrać publikowanie zdjęć poziomych lub pionowych. Szpilki Pinterest o proporcjach 2: 3 wyglądają niesamowicie na Facebooku. Nie jestem pewien co do długich info grafik, mogą zostać przycięte.

Pionowy portret 4:5 (lub 8 × 10 ze świata fotografii) jest również moim ulubionym na Instagramie. Użyj 1200 × 1500 pikseli lub zalecanych wymiarów z Instagrama 1080 × 1350.

Wymiary zdjęć na Facebooku długi post

Rozmiar posta wideo na Facebooku

Wymiary zdjęć na Facebooku filmy

Filmy na Facebooku mają możliwości! Filmy organiczne bez reklam, następnie filmy 360 i na żywo… Możesz używać poziomych, pionowych filmów, a nawet w formacie kwadratu.

Nie ma określonej rozdzielczości filmu, której musisz się trzymać (z wyjątkiem reklam). Informacje na temat reklam wideo znajdują się na końcu tego artykułu.

Specyfikacje wideo (bezpłatne lub bez reklam):

  • Zalecany rozmiar filmu to 1280 × 720 (krajobraz), 720 × 1280 (portret).
  • Minimalna szerokość wynosi 600 pikseli, zarówno w układzie poziomym, jak i pionowym.
  • Format obrazu poziomego wynosi 16:9.
  • Proporcje pionowe to 9:16.
  • Mobilne urządzenia renderują oba typy filmów na proporcje 2:3.
  • Maksymalny rozmiar pliku to 4 GB.
  • Zalecane formaty wideo to .MP4 i .MOV.
  • Maksymalna długość filmu to 120 minut.
  • Maksymalnie 30 klatek na sekundę.

Specyfikacja wideo 360 na Facebooku

Filmy 360 zapewniają użytkownikom pełny widok 360°, przewijając kursorem w Internecie lub używając urządzenia mobilnego. Ten format pojawia się organicznie w kanałach i często zyskuje większy zasięg.

Specyfikacja wideo 360:

  • Maksymalne wymiary to 4096 × 2048 pikseli.
  • Minimalna szerokość wynosi 600 pikseli.
  • Proporcje wideo 360 to 2:1.
  • Maksymalny rozmiar pliku to 1,75 GB.
  • Zalecany format wideo to .MP4.
  • Długość wideo musi być mniejsza niż 40 minut.
  • 60 klatek na sekundę maksymalnie.

Wymiary zdjęć na Facebooku udostępnianych linków

Wymiary zdjęć na Facebooku link

Do udostępniania linków użyj obrazów o wielkości co najmniej 1200 × 630 pikseli, aby uzyskać najlepszy obraz na urządzeniach o wysokiej rozdzielczości. Jako minimum powinieneś używać obrazów o wymiarach 600 × 315 pikseli, aby wyświetlać posty z większymi obrazami.

Na szczęście rozmiar linków na Facebooku wynoszący 1200 × 630 jest również zalecanym rozmiarem dla Twittera i LinkedIn, więc działa świetnie na wszystkich 3 platformach. Możesz także opublikować ten rozmiar na Instagramie! Na przykład, jeśli obraz udostępnionego linku jest mniejszy niż 600 × 315, zostanie automatycznie wyrenderowany jako miniatura. Ponadto Facebook automatycznie wybierze środek obrazu, jeśli nie prześlesz go w odpowiednich wymiarach – co może uciąć część grafiki. Minimalny wymiar obrazu wynosi 200 × 200 pikseli. Rozmiar pliku nie może przekraczać 8 MB.

Rozmiar i proporcje obrazu z Facebook Stories

Wymiary zdjęć na Facebooku relacja

Facebook Story wypełnią ekrany odbiorców! Aby szybko dodawać zdjęcia i filmy na Facebook Story, po prostu trzymaj telefon pionowo podczas robienia zdjęć lub nagrywania. Nie musisz martwić się o dokładny wymiar. Jeśli chcesz tworzyć grafiki na Facebook Stories, dobrą wskazówką jest współczynnik proporcji 9:16. Zalecany rozmiar to 1080 × 1920 pikseli.

Nowy rozmiar okładki „Our Story” na Facebooku

Funkcja strony biznesowej na Facebooku pozwala rozszerzyć informacje o firmie poza sekcję „Informacje”. Możesz dodać grafikę na okładkę “Naszej historii”. W czym problem? Wiele różnych wymiarów…

Facebook „Nasza historia” obejmuje kadrowanie zdjęć w rozmiarze urządzeń mobilnych.

Na komputerze obraz widoczny na Twojej stronie jest zgodny z obrazem widocznym, gdy ktoś kliknie „Naszą historię”, ale na urządzeniach mobilnych kadrowanie znacznie się różni.

Na komputerze stacjonarnym 1200 × 445 działa dobrze, ale nie na urządzeniach mobilnych, gdzie 1200 × 672 wygląda dobrze.

Podgląd zostanie jednak mocno przycięty – do 1200 × 348.

Często zadawane pytania dotyczące reguły tekstowej Facebooka

Co to znaczy, że mam za dużo tekstu?

Do “tekstu w obrazie reklamy” zalicza się tekst na zdjęciu lub ilustracji, logo tekstowe lub znaki wodne użyte w obrazie reklamy. Obejmuje także tekst w miniaturach używanych do filmów, a także jako zdjęcia na okładkę lub zdjęcia profilowe promowanych stron.

Ile tekstu powinien zawierać mój obraz reklamy?

Facebook woli obrazy reklam z niewielkim lub zerowym tekstem, ponieważ obrazy z dużą ilością tekstu mogą powodować niższą jakość wrażeń dla osób korzystających z portalu.

Co powinienem zrobić, aby zmniejszyć ilość tekstu?

Rozważ umieszczenie większości tekstu w polu tekstowym reklamy zamiast na obrazie reklamy. Jeśli musisz użyć tekstu, użyj mniejszego rozmiaru czcionki i mniejszej liczby słów, aby zmniejszyć proporcję tekstu do obrazu. Spróbuj zmniejszyć tekst obrazu i sprawdzić go ponownie za pomocą narzędzia od Facebooka.

Rozmiar obrazu usług Facebooka

Wymiary zdjęć na Facebooku usługi

Obraz usług pojawi się jako mały kwadrat po prawej stronie Twojego tytułu i opisu. Chociaż istnieje możliwość dodania wielu zdjęć, tylko ostatni dodany zostanie wyświetlony! Nie ma tam linku, który można kliknąć i zobaczyć więcej.

W rzeczywistości usługi nie mają żadnego łącza! Pokazują tylko nazwę oraz (opcjonalnie) cenę, opis i czas trwania. Rozmiar obrazu usług wyświetla się w kwadracie w rozmiarze 138 × 138 pikseli lub 276 × 276 pikseli.

Brak tu korekty kadrowania! Dowolny rozmiar lub kształt obrazu, który prześlesz lub wybierzesz ze swoich zdjęć ze strony, zostanie przycięty do kwadratu.

Przed dodaniem do karty usługi zalecamy przycięcie obrazu do kwadratu. Wypróbuj kwadrat o wymiarach 600 lub 1200 pikseli, aby móc go ponownie użyć jako posta na stronie, bo 138 lub 276 jest po prostu za małe!

Wymiary zdjęć na Facebooku – obraz stanowiska pracy na Facebooku

Wymiary zdjęć na Facebooku praca

Znalezienie odpowiedniego pracownika to nie lada wyzwanie. Narzędzie to umożliwia dotarcie do wykwalifikowanych kandydatów w miejscu, w którym spędzają czas – czyli na Facebooku. Obraz zamieszczony na Facebooku jest dokładnie taki sam jak post z linkiem. Idealna rozdzielczość to 1200 × 628 pikseli.

Chociaż Facebook nie zaleca rozmiaru, przetestowaliśmy i stwierdziliśmy, że możesz przesłać dowolny rozmiar i wybrać preferowane kadrowanie, ale będzie miało ono proporcje 1,91 : 1.

Jeśli nie masz dedykowanego obrazu stanowiska, możesz użyć zdjęcia na okładkę lub kliknąć X w prawym górnym rogu, aby wybrać brak obrazu.

Oczywiście Twoja oferta pracy będzie znacznie bardziej przyciągać wzrok dzięki obrazowi! Dobrą wiadomością jest to, że możesz użyć rozmiaru linku na Facebooku w dowolnym prostym narzędziu do projektowania, aby uzyskać odpowiedni rozmiar i proporcje.

Chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat social mediów? Zapraszamy na blog temu poświęcony, lub bezpośrednio do kontaktu!

Podziel się:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket
Share on telegram
Share on whatsapp

Umów się na darmową konsultację.

Zarezerwuj termin i omów z nami potrzeby Twojej marki. Bezpłatnie.
Nasza strona korzysta z ciasteczek (pliki cookie). Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie.
Polityka prywatności