Umów się
na darmową konsultację!
Imię i nazwisko:*
Adres e-mail:*
Nr telefonu:*

Reklama na Facebooku – Kampanie reklamowe dla początkujących

Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku, czyli kampanie reklamowe nie są wcale tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Facebook jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania klientów. Reklama na Facebooku stwarza możliwości kierowania spersonalizowanej treści do konkretnego użytkownika.

Dzięki posiadaniu ogromnych ilości danych o użytkownikach reklama na Facebooku pozwala na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Ale czy na pewno wykorzystujesz je wszystkie? Dzięki przemyślanemu testowaniu reklam na Facebooku zaoszczędzisz mnóstwo pieniędzy, dlatego warto optymalizować elementy kampanii reklamowej pod kątem własnej grupy docelowej.

Reklama na Facebooku – Czym jest Ad Manager?

Ad Manager to bardzo rozbudowane narzędzie do tworzenia reklamy, dystrybucji i optymalizacji na Facebooku. Jest to też narzędzie często zmieniane i modyfikowane, więc część rzeczy tu opisanych może być już nieaktualne. Ad Manager umożliwia reklamowanie produktów i usług w formie nienachalnych komunikatów wyświetlanych na Facebooku, Instagramie i w aplikacjach z grupy Audience Network. Reklamodawcy mają do wyboru kilka różnych formatów reklam, które mogą dopasować m.in. do specyfiki firmy lub profilu odbiorców.

wymiary zdjęć na Facebooku

Funkcje reklamy na Facebooku

Najważniejszą funkcję reklamy na Facebooku stanowi targetowanie, czyli możliwość sprecyzowania grupy docelowej według różnych parametrów. Promowanie na Facebooku pozwala firmom kierować treści bezpośrednio do użytkowników, którzy mogą zainteresować się prezentowanymi produktami i usługami.

Reklama na Facebooku – Czy warto?

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie – reklama na Facebooku jest dla Ciebie, jeżeli chcesz zbudować swój wizerunek i działać PR-owo – kampanie na Facebooku są dla Ciebie, jeżeli chcesz nawiązywać interakcje z klientami – zdobywać leady, albo poznać opinię o Twojej usłudze, nie zdziwisz się, gdy usłyszysz, że Facebook jest dla Ciebie. To narzędzie, dzięki któremu nie tylko dotrzesz do klienta indywidualnego (B2C), ale również zrealizujesz kampanie reklamowe skierowane do firm (B2B).

Dodatkowo Facebook od jakiegoś czasu upodabnia swoją wyszukiwarkę do Google, gdyż użytkownicy coraz częściej szukają odpowiedzi w wewnętrznej wyszukiwarce portalu.  Dzięki temu ich profil jest pełniejszy, a kampanie Facebook Ads są jeszcze skuteczniejsze.

Potrzebujesz kogoś, kto zajmie się tym za Ciebie? SPRAWDŹ naszą ofertę!

Proces optymalizacji kampanii reklamowych na Facebooku


Cel kampanii reklamowej i grupa docelowa

Na początku musimy określić jaki cel chcemy osiągnąć z pomocą Facebook Ads i kto powinien obejrzeć naszą reklamę.

Optymalizacja kampanii na Facebooku

Biorąc pod uwagę budżet reklamowy, którym dysponujemy, zoptymalizujemy kampanie, by osiągnąć najlepsze dla nas wyniki, dzięki możliwościom, które daje Facebook.

Realizacja celów i raport wyników

Analiza wyników kampanii pozwoli na określenie, czy nam udało się zrealizować założony cel i pokieruje, gdzie wprowadzić kolejne optymalizacje w następnych reklamach.

Reklama na Facebooku krok pierwszy!

Magiczny przycisk “Promuj post!”

Skoro zastanawiasz się nad zainwestowaniem pieniędzy w kampanie reklamowe na Facebooku, to zapewne nie raz kusił Cię piękny przycisk “Promuj post”, który po kliknięciu przedstawiał prostą tabelkę wyboru kilku opcji, dzięki którym zoptymalizujesz swoją reklamę i osiągniesz ogromne wyniki. Tak też można, ale jeśli chcesz efektywniej wykorzystać swoje pieniądze, zalecam zrezygnować z tego ułatwienia.

reklama na Facebooku - promuj post

Menadżer firmy oraz Menadżer reklam

Dwa podstawowe narzędzia, dzięki którym będziesz mieć wgląd w pełne życie swojego profilu na Facebooku oraz w precyzyjny sposób ustawisz kampanie reklamowe.

reklama na Facebooku

Aby je utworzyć, przejdź na stronę Business Manager Overview – Facebook, a następnie po zalogowaniu na konto Facebook utwórz Menadżer firmy i połącz go ze swoją stroną na portalu. Na pewno ułatwi Ci kontrolę nad profilem firmy.

reklama na Facebooku

Krok drugi to Menadżer reklam Facebooka. Utwórz konto reklamowe i rozwiń z górnego menu paletę opcji. Znajdziesz tam wiele zakładek, ale Ciebie najbardziej interesuje teraz zakładka Ustawienia i Rozliczenia.

reklama na Facebooku rozliczenia

Po przejściu na stronę znajdź przycisk Ustawienia płatności i dodał już teraz metodę płatności, gdyż ułatwi Ci to życie przy optymalizacji pierwszych kampanii.

Spokojnie, Facebook nie pobierze od Ciebie teraz żadnej opłaty.

Menadżer reklam Facebook

WSKAZÓWKA: JEŚLI KORZYSTASZ ZE WTYCZKI AdBlock W SWOJEJ PRZEGLĄDARCE, ZALECAM GO WYŁĄCZYĆ PODCZAS KORZYSTANIA Z NARZĘDZI FACEBOOKA, BY UNIKNĄĆ BŁĘDÓW STRONY.

AdBlock

Reklama na Facebooku – wybieramy cel kampanii

Wróć do rozwijanego górnego menu i wybierz z zakładki Tworzenie i zarządzanie – Mendżer reklam. Znajdź zakładkę Kampanie i kliknij “Utwórz”.

Kampanie reklamowe na Facebooku

Aby uzyskać pełne pole manewru i całą paletę możliwości wybierz “Utwórz pełne kampanie”.

Kreator reklam na Facebooku

Facebook zapyta się Ciebie “Jaki jest Twój cel marketingowy?”. Teraz musisz wybrać, jaki cel ma mieć Twoja reklama, a opcji masz kilka i każda zależy od tego, jak będzie wyglądać kreacja Twojej reklamy – czy będzie to film lub grafika, chcesz dotrzeć do osób w pobliżu lub zachęcić potencjalnych klientów do zakupu produktu na Twojej stronie itd. Każdy cel ma swoje cechy charakterystyczne i pozwala na uzyskanie niekiedy zupełnie innych rezultatów, dlatego wszystko zależy od tego, co i jak ma przedstawiać Twoja reklama.

Rozpoznawalność marki

Zwiększy rozpoznawalność swojej marki, docierając do osób, które z większym prawdopodobieństwem będą nią zainteresowane.

Zasięg

Wyświetli reklamy maksymalnej liczbie osób.

Ruch

Skieruje więcej osób do miejsca docelowego, takiego jak witryna internetowa, aplikacja lub konwersacja w Messengerze.

Aktywność

Uzyska więcej reakcji na posty i wydarzenia oraz polubienia strony lub zwiększy liczbę zrealizowanych ofert.

Instalacje aplikacji

Zachęci więcej osób do zainstalowania Twojej aplikacji.

Wyświetlenia filmu

Zachęci więcej osób do obejrzenia Twojego materiału wideo.

Pozyskiwanie kontaktów

Uzyska więcej kontaktów do potencjalnych nabywców (np. adresy e-mail) od osób zainteresowanych Twoją marką lub firmą.

Wiadomości

Skłoni więcej osób do wysyłania Twojej firmie wiadomości w Messengerze.

Konwersje

Zachęci do podejmowania pożądanych działań w Twojej witrynie lub aplikacji albo w Messengerze.

Sprzedaż z katalogu

Reklamy, które automatycznie wyświetlają produkty z katalogu na podstawie grupy odbiorców.

Ruch w firmie

Zachęci do odwiedzin lokalizacji firmy, wyświetlając reklamy osobom w pobliżu.

cel reklamy na Facebooku

W tym przykładzie przejdziemy przez opcję Ruch, gdyż większość osób, które dopiero zaczynają przygodę z reklamami na Facebooku, chciałaby, aby ktoś odwiedził ich stronę internetową, a to opcja okazała się najskuteczniejsza w większości kampanii, jaki przeprowadzaliśmy u siebie, jak i u naszych klientów.

Reklama na Facebooku – Optymalizacja Budżetu Kampanii

Wybierz nazwę swojej Kampanii, tak by nie pogubić się później w tworzeniu analizy swoich reklam na Facebooku. Nie będzie ona widoczna nigdzie poza Menadżerem reklam.

Optymalizacja budżetu kampanii jest opcją, którą Facebook poleca na początku tworzenia kampanii, a zapewny gdy czytasz ten tekst, jest ona już na stałe włączona. Dzięki niej możemy utworzyć reklamę, która na przykład będzie posiadała 5 różnych grafik lub 5 różnych tekstów reklamowych i zacznie wyświetlać ją na koszt ustawionego budżetu. Z czasem sam Facebook wybierze tę kreację, która działa najefektywniej i na nią poświęci największą ilość środków, uzyskując przy tym najlepsze wyniki.

Nie jest to jednak złoty środek na wszystko i dzięki zaznaczeniu tej opcji nie osiągniemy kosmicznych liczb. Wszystko zależne jest od naszego budżetu i od optymalizacji kolejnych elementów reklamy.

Budżet dzienny

Facebook nie wyda więcej każdego dnia, niż tutaj ustalisz, ale kampania będzie działała ciągle, co wiąże się z tym, że w przypadku sytuacji, gdzie zapomnisz o działaniu kampanii, ona ciągle będzie naliczać dodatkowe koszty.

Budżet całkowity

Pozwala na ustalenie jednej kwoty przeznaczonej na reklamę na Facebooku i nie pozwoli na jej przekroczenie do dnia zakończenia działania kampanii. Jest to nasz stały wybór u klientów, z którymi współpracujemy, gdyż nie tylko ułatwia kontrolę, ale również pozwala na tworzenie równych analiz poszczególnych kampanii.

Reklama na Facebooku – Grupa docelowa mojej reklamy

Przede wszystkim, zanim stworzymy grupy reklam i ustalimy ich target, dobrze jest zastanowić się nad tym, jakie osoby należą do naszej grupy docelowej, ale przede wszystkim, kto do tej grupy nie należy.

Zainteresowania

Na Facebooku mamy mnóstwo możliwości wyboru osób, które mogłyby zainteresować się naszą reklamą. Od zainteresowań, po zawód, a nawet status związku. Musimy jednak myśleć tutaj bardzo sprytnie. Dla przykładu podam reklamę klienta, która miała trafiać do osób zainteresowanych siłownią. Można łatwo się domyślić, że ludzie chodzący na siłownię również mogą przeglądać treści związane ogólnie ze sportem, dlatego też przy wykluczaniu osób z targetu reklamy dołączyłem osoby, które na przykład interesują się jazdą na rowerze, kolarstwem lub crossfitem. Taki zabieg na pierwszy rzut oka może wydawać się nielogiczny, gdyż w pewnym stopniu wszystkie wymienione zainteresowania się ze sobą zazębiają i zawsze istnieje szansa, że ktoś, kto na codzień jeździ na rowerze, wpadnie również poćwiczyć na siłowni, ale dopiero to wykluczenie pozwoliło nam uzyskać dla klienta lepszy procent otwarć strony docelowej, która umożliwiała zapis na trening.

grupa docelowa reklamy na Facebooku

Lokalizacja

Kolejna przydatna opcja, która pomoże Ci zaoszczędzić pieniądze na reklamach. Nie ustawisz przecież reklamy swojego salonu fryzjerskiego w Gdyni, aby wyświetlała się na cały kraj. Im mocniej zawęzisz lokalizację, tym lepsze wyniki może uzyskać Twoja reklama i firma, gdyż ludzie są bardziej skłonni do korzystania z usług, które mają blisko. Tak, wszyscy jesteśmy leniwi.

lokalizacja reklam na Facebooku

Wiek i płeć

Tutaj myślę, że wiadomo, o co chodzi.

Dodatkowe opcje

Tutaj warto poświęcić trochę uwagi na opcję wyboru języka w rozwijanych menu “Wyświetl więcej opcji”. Facebook ma na myśli język, który został ustawiony w aplikacji, którą obecnie używa dana osoba, dlatego jeśli chcemy utworzyć reklamę na przykład naszej kawiarni, która stoi w dość turystycznym miejscu i jest w sezonie oblegana przez turystów nie tylko z Polski, ale również zza granicy i chcemy do nich dotrzeć naszą reklamą, to warto tutaj ustawić również inne języki. Oczywiście weź pod uwagę to, w jakim języku będzie stworzona dalsza część Twojej reklamy, czyli jej tekst, ale również grafika lub film.

WSKAZÓWKA: DZIĘKI OPCJI WYBRANIA JĘZYKA MOŻESZ W ŁATWY SPOSÓB DOTRZEĆ DO OSÓB, KTÓRE MIESZKAJĄ LUB PRZEBYWAJĄ OBECNIE W POLSCE, ALE JĘZYK, KTÓREGO UŻYWAJĄ NA FACEBOOKU TO NP. UKRAIŃSKI 😉 

Umiejscowienia

W tym miejscu wybierzesz miejsca, w których ma wyświetlać się Twoja reklama. Przy małych budżetach proponuję zostawić Automatyczne umiejscowienia.

Wyświetlenia strony docelowej

Reklama wyświetli się osobom, które z większym prawdopodobieństwem klikną link w reklamie i wczytają witrynę internetową lub Materiał błyskawiczny.

Kliknięcia linku

Wyświetli Twoje reklamy osobom, które z największym prawdopodobieństwem je klikną.

Unikatowy zasięg dzienny

Wyświetli Twoje reklamy odbiorcom najwyżej raz dziennie.

Wyświetlenia

Wyświetli reklamy odbiorcom maksymalną ilość razy.

Harmonogram

Tutaj ustawisz od kiedy do kiedy Twoja reklama ma być widoczna.

Reklama na Facebooku – Kreacja reklamy

Ostatni etap tworzenia reklamy na Facebooku. Tutaj ustalisz, pod jaką stroną Twoje reklama ma się wyświetlać, jej format, czyli określisz, czy ma być to grafika lub film oraz dodasz tekst reklamy i stronę docelową, do której ma kierować. Opcji jest oczywiście więcej, ale dla początkujących te informacje są najważniejsze.

Proponuję przeanalizować całą stronę i opcje tutaj dostępne, gdyż ich wygląd oraz umiejscowienie zmienia się dość często na Facebooku i by nie wprowadzić Cię w błąd, nie umieszczam tutaj przykładów, gdzie co znaleźć i jak się dana opcja nazywa. Ten proces jest bardzo intuicyjny, a im więcej z niego będziesz korzystać, tym lepiej dla Ciebie, dlatego na start proponuję przeznaczanie małych budżetów, by przetestować najlepsze dla Ciebie opcje.

Pamiętaj, że samo ustawienie kampanii w efektywny na pierwszy rzut oka sposób to jedno, ale również liczy się tu kreacja, jako całokształt. Jeśli użyjesz słabej grafiki lub filmu, który nie jest interesujący, wtedy odbiorcy nie będą się zastanawiać dwa razy, czy nie kliknąć Twojej reklamy. Zadbaj o profesjonalne grafiki, czy filmy oraz tekst, który w szybki sposób wytłumaczy, co odbiorca dostanie w zamian za chwilę jego uwagi. Analizuj wyniki kampanii i wprowadzaj dodatkowe usprawnienia. Powodzenia!

Podziel się:

Umów się na darmową konsultację.

Zarezerwuj termin i omów z nami potrzeby Twojej marki. Bezpłatnie.
Nasza strona korzysta z ciasteczek (pliki cookie). Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie.
Polityka prywatności