Umów się
na darmową konsultację!
Imię i nazwisko:*
Adres e-mail:*
Nr telefonu:*

Menadżer firmy i reklam Facebook – Krok po kroku

Menadżer firmy i Menadżer reklam Facebook to dwa darmowe narzędzia, udostępniane przez sam portal, dzięki którym odkryjesz całą paletę dodatkowych możliwości przy kreowaniu swojego profilu oraz (a może i przede wszystkim!) ustawianie kampanii reklamowych.

Poznasz tutaj podstawowe kroki związane z Menadżerami Facebook, jak i kilka wskazówek, które na pewno przydadzą Ci się w przyszłości!

menadżer firmy Facebook

Czym jest Menadżer firmy Facebook?

Menedżer Firmy pozwoli przede wszystkim na kontrolowanie z jednego miejsca wszystkimi zasobami (profile stron, konta reklamowe, grupy odbiorców, piksele itd.), co nie tylko ułatwia pracę nad kreowaniem wizerunku w social media, ale też pozwala oddzielić konto osobiste od firmowego. Nie musisz już uważać, aby nie pomieszać treści firmowych i prywatnych. Dodatkowo znajdziesz tutaj najbardziej potrzebne Ci narzędzia do planowania i analizowania.

Facebook non-stop testuje wygląd swoich narzędzi, dlatego nie zrażaj się, jeśli u Ciebie niektóre z wymienionych dalej elementów mogą wyglądać inaczej, niż w tekście poniżej. 

Dla kogo jest Menadżer firmy na Facebooku?

Zarówno małe, jak i duże firmy korzystają z Menedżera firmy, aby organizować sobie pracę, przechowując zasoby firmowe i informacje w jednym miejscu. Za pomocą Menedżera firmy możesz kontrolować swoje zasoby na Facebooku i dbać o to, aby odpowiednie osoby miały prawidłowy dostęp.

Nie ważne, czy prowadzisz wielką firmę, czy mały, lokalny sklepik. Założenie menadżera firmy na Facebooku to tylko kilka minut, a dzięki niemu ułatwisz sobie życie w przyszłości.

menadżer firmy facebook

Bądź na bieżąco ze swoją stroną, ale również firmą

Po zalogowaniu się do Menedżera firmy zobaczysz alerty i statystyki dotyczące stron i kont reklamowych, które są najważniejsze dla firmy. Nawet jeśli posiadasz tylko 1 profil, to Menadżer będzie dobrym wyborem. Możliwości nigdy za wiele!

menadżer firmy facebook

Łatwo i przyjemnie dodawaj wszystko, co powiązane z Twoją marką

W ustawieniach Menedżera firmy dodasz swoje strony, konta reklamowe i wiele więcej. Następnie do zasobów przydzielisz osoby, które będą się nimi zajmowały. Nie musisz ich mieć na Liście znajomych, wystarczy, że mają konto na Facebooku, by przydzielić im role na stronie. 

menadżer firmy facebook

Miej wgląd w swoje grupy odbiorców, ale przede wszystkim klientów

Zgromadzisz analizę grupy odbiorców, profil klienta i inne elementy, które pomogą Ci lub pracownikom firmy się tym zajmującej w tworzeniu reklam i postów strony.

Jak założyć Menadżer firmy Facebook?

Menedżer firmy założysz po przejściu na http://business.facebook.com/  Zajmie Ci to zaledwie kilka minut, ponieważ uzupełniasz jedynie podstawowe informacje o swojej firmie, tj.:

  • Nazwę firmy.
  • Twoje imię i nazwisko.
  • Twój adres mailowy (najlepiej firmowy).

Każdą wpisaną informację możesz w dowolnym momencie edytować w przyszłości. Po wypełnieniu krótkiego formularza czeka Cię jeszcze tylko weryfikacja mailowa. Rekomendujemy, aby Twoja firma posiadała tylko jednego Menedżera firmy, nawet w przypadku, jeśli posiadasz kilka firmowych profili na Facebooku. W większości przypadków lepiej tego nie rozdzielać, jeśli wszystko funkcjonuje w ramach jednej marki.

Co jest ważnego w Menadżerze firmy na Facebooku?

Tuż po założeniu Menadżera firmy najważniejszą rzeczą jest przejście do Ustawień firmowych. Tam znajdziesz sekcje:

Użytkownicy
Tutaj dodasz resztę osób, które będą mieć dostęp do Menadżera firmy. Jest to na tyle wygodne zaproszenie, że wystarczy wpisać adres e-mail użytkownika, do którego chcemy wysłać zaproszenie i przydzielić mu rolę, a wysłana wiadomość pokieruje w kolejnych etapach naszego nowego Redaktora lub Administratora.

Konta
Jest to bardzo ważna sekcja, gdyż tutaj przypiszemy nasze strony do naszego menadżera, aby łatwiej zarządzać ich zawartością. W zakładce Konta reklamowe utworzymy zaraz Menadżera reklam.

Metody płatności
Jeśli tę samą kartę chcesz wykorzystywać na kilku kontach reklamowych, lepiej skorzystać z płatności na poziomie Menedżera firmy. Dzięki temu w zakładce Ustawienia firmowe / Płatności będziesz mógł łatwo kontrolować, pod które konta jest aktualnie podpięta Twoja karta. Jeśli zdecydujesz się podpinanie karty osobno do każdego konta reklamowego, nie jest już to takie proste.

WAŻNE! Z całego serca polecamy, aby założyć Menadżera firmy i Reklam Facebook osobiście i nie zlecać tego np. agencji.

Eliminuje to ewentualne problemy w przyszłości, gdyż Facebook potrafi traktować osobę, która założyła menadżera, jako head-admina, co może przysporzyć trochę kłopotów, jeśli np. dana osoba przestanie zajmować się naszym wizerunkiem w Internecie, a nikt w biurze nie może znaleźć numeru telefonu do niej – true story 😉

Przy współpracy z naszą agencją, jednym z kluczowych elementów na początku współpracy jest konfiguracja potrzebnych narzędzi.

Pomagamy zdalnie klientom założyć menadżerów, aby dodatkowo wytłumaczyć, po co to robimy i jakie efekty przyniosą nasze działania w przyszłości. Jeśli już z kimś współpracujesz, poproś go o to, ale menadżerów załóż osobiście!

Menadżer reklam Facebook

Ad Manager to bardzo rozbudowane narzędzie do tworzenia reklamy, dystrybucji i optymalizacji na Facebooku. Jest to też narzędzie często zmieniane i modyfikowane, więc część rzeczy tu opisanych może być już nieaktualne. Ad Manager umożliwia reklamowanie produktów i usług w formie nienachalnych komunikatów wyświetlanych na Facebooku, Instagramie i w aplikacjach z grupy Audience Network. Reklamodawcy mają do wyboru kilka różnych formatów reklam, które mogą dopasować m.in. do specyfiki firmy lub profilu odbiorców.

Jak skonfigurować Menadżera Reklam Facebook i stworzyć swoją pierwszą kampanię reklamową? Zapraszam TUTAJ!

Jeśli uważasz ten tekst za wartościowy, to daj nam o tym znać w komentarzu i podziel się nim w social media, aby zwiększać świadomość budowania marki w Internecie wśród reszty znajomych!

Podziel się:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket
Share on telegram
Share on whatsapp

Umów się na darmową konsultację.

Zarezerwuj termin i omów z nami potrzeby Twojej marki. Bezpłatnie.
Nasza strona korzysta z ciasteczek (pliki cookie). Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie.
Polityka prywatności