fbpx

Jak prowadzić firmowy Instagram?

Jak prowadzić firmowy instagram to jedno, a jak dobrze prowadzić firmowy instagram to drugie. Coraz więcej firm stara się prezentować na Instagramie, lecz nie wszyscy wiedzą, jak prezentować się dobrze. W tym artykule dowiesz się, jak tworzyć społeczność wokół swojej marki i sprawić, by ludzie ją pozytywnie kojarzyli.

Instagram to platforma, która dla wielu kojarzy się tylko z fotkami jedzenia i kotów, które oglądają nastolatki. Nic bardziej mylnego! Instagram z dnia na dzień staje się coraz potężniejszym narzędziem przy promowaniu marki. Niektóre firmy zdobyły swoją popularność w głównej mierze dzięki Instagramowi.

Chcesz, aby Twoja firma stała się popularna, ale wolisz zlecić to profesjonalistom? Sprawdź naszą ofertę w tej dziedzinie i KLIKNIJ

Zaczynamy

Firmowy instagram może założyć każdy, lecz trzeba pamiętać o kilku aspektach, które ułatwią nam pracę i usprawnią efekty, które należy spełnić. Po założeniu konta, ustawieniu zdjęcia i linku na Twoją stronę WWW przejdź o krok dalej:

  • Dodaj biografię profilu

Opisz w skrócie, czego dotyczy Twój profil, co jest tu promowane i czego potencjalny odbiorca może się spodziewać (np. firmowy profil na instagramie restauracji serwującej krewetki może być opisany w biografii profilu jako “Restauracja z pasją do krewetek. Chcesz poczuć jej smak osobiście? Zarezerwuj stolik na stronie poniżej”).

Może to być również cytat, który odzwierciedla misję Twojej marki (np. kiedy prowadzisz profil firmowy na Instagramie siłowni pasowałoby napisać “no pain, no gain”, albo “Historię piszą zwycięzcy, więc wybierz trening specjalnie dla Ciebie i napisz własną!”).

  • Włącz profil firmowy

Połączenie profilu na Instagramie ze stroną na Facebooku pozwoli nam na przełączenie konta na profil firmowy. Dzięki temu dostajemy całą paletę dodatkowych możliwości:

Od teraz możesz ustawić lokalizację swojej firmy, co napewno będzie strzałem w dziesiątkę, jeśli np. prowadzisz restaurację.

Wybierz kategorię profilu, czyli daj znać dla samego Instagrama, czym zajmuje się Twoja firma, aby można było ją znaleźć podczas obserwowania podobnych do Twojego profili. Wtedy, kiedy ktoś zaobserwuje np. restaurację serwującą krewetki jest szansa, że Twój profil dotyczący również restauracji z krewetkami pojawi się jako polecany.

Masz od teraz pełny dostęp do statystyk Twojego firmowego profilu na Instagramie. Od teraz widzisz, jaki zasięg generuje Twój profil i ile osób klika w link WWW, co może okazać się przydatne do potencjalnych zmian, które należało wcielić w życie, aby polepszyć wyniki profilu. Będziesz też widzieć np. kiedy Twoi obserwujący są najbardziej aktywni, aby móc dostosować publikowane zdjęcia do tych godzin. Kim są Twoi odbiorcy (lokalizacja, wiek i płeć), aby móc dostosować pod nich specjalną ofertę.

Możesz promować swoje posty, by dotrzeć do większej liczby odbiorców. Podobnie, jak z kampanie na Facebooku tutaj również możesz przeznaczyć parę złotych by dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Samemu wybierasz grupę docelową lub zlecasz wybranie odbiorców Twojego posta Instagramowi. Jest to świetny sposób,  by pokazać się światu ze swoją marką, lecz trzeba zrobić to z głową i wiedzą na temat samego Instagrama, gdyż możemy ludzi bardziej zrazić do swojej marki, niż ją zareklamować.

Szukasz specjalistów do reklam na Instagramie? Chcesz zacząć promować swoją firmę i chcesz do tego ekspertów? Sprawdź naszą ofertę: KLIKNIJ

Należy jednak pamiętać, że po przełączeniu na profil firmowy konta na Instagramie portal będzie od nas wymagał większej systematyczności i zaangażowania, gdyż zacznie obcinać nam zasięgi po pewnym czasie, jeśli nie będziemy inwestować w płatne promocje.

Co publikować?

Każda firma ma własną szatę kolorystyczną, logo itd.

Potrzebujesz logo, identyfikację wizualną lub cokolwiek związane z grafiką dla firm? Sprawdź naszą ofertę i KLIKNIJ

Widzisz czerwono-białe kolory – kojarzysz barwy YouTube, biało-niebieskie od razu w głowie jest Facebook. Te same zasady obowiązują na Instagramie. Znajdź własny styl fotografii, własną kolorystykę, filtr, światło, format, cokolwiek co od razu będzie się kojarzyć odbiorcom z Twoją firmą. Ktoś przewijający fotki na Instagramie, po tym jak natrafi na Twoje zdjęcie ma od razu mieć świadomość, że to od Ciebie.

Kiedy publikować?

Czas publikacji zdjęć na firmowym instagramie zależy od odbiorców Twojej firmy, a głównie ich czasu, który spędzają na portalu. Kiedy celujemy w młodsze pokolenie zdjęcia można publikować już w pierwszych godzinach po południu, natomiast jeśli chcemy dotrzeć z naszą fotką do dorosłych publikowanie wieczorem będzie najrozsądniejsze. Zdjęcia z samego rana sprawdzają się u obu wymienionych grup. Wszystko jednak zależy od Twoich potencjalnych odbiorców.

Zastanów się, kiedy sam wszedłbyś sprawdzić co nowego na Instagramie i kiedy byłaby szansa na wyświetlenie zdjęcia z Twojego profilu firmowego.

Jak publikować?

Oczywiście podstawą jest zadbanie o jakość zdjęcia. Sprawdź, czy nie zostały przypadkiem ucięte żadne ważne elementy i czy wszystko zgadza się z opisem. Instagram lubi długie posty, ale należy pamiętać o ich ułożeniu, aby były przyjemne w odbiorze. Dodatkowe parę emotikonek jeszcze nikomu krzywdy też nie zrobiło 😉

Jak często publikować?

Jak najczęściej! Instagram lubi tworzenie kontentu dla swoich użytkowników, więc im więcej zdjęć będzie publikowanych tym lepiej dla Twojego profilu. Należy jednak pamiętać, by robić przerwy w publikacjach i nie wrzucać przykładowo: 10 zdjęć na raz, bo przyniesie to negatywny efekt. Przyjęło się, że 2 zdjęcia dziennie to minimum, by rozwinąć w miarę szybkim czasie konto. Jest to oczywiście prawdą. Jeśli chcemy poważnie podejść do tematu to dwie publikacje dziennie do idealna liczba.

Jeśli wydaje się to ciężkie w realizacji to minimum 1 zdjęcie dziennie to podstawa, by dobrze rozwinąć firmowy profil na Instagramie.

Hashtagi

Hashtagi to bardzo ważny element, ale wspominam o nim dopiero teraz, gdyż bez spełnienia wcześniej wymienionych aspektów nie ma co się za nie zabierać. Hashtagi rządzą się swoimi prawami, które trzeba skrupulatnie przestrzegać. Dzięki hashtagom ludzie znajdują zdjęcia, których akurat szukają. Potrzebują motywacji na fitness – wpisują w wyszukiwarkę hashtagów “#fitnessmotivation”. Szukają zdjęć z jedzeniem – wpisują “#food”.

Dzięki temu pozwolimy się znaleźć w falach nowych zdjęć na Instagramie i zbudujemy wokół siebie społeczność, która może stać się naszymi klientami. Jeśli będziesz publikować ładne zdjęcia jedzenia ze swojej restauracji napewno znajdą się osoby, które pokuszą się o wizytę u Ciebie osobiście i wypróbowanie menu, ale większa część osób będzie obserwować Twój profil, aby oglądać właśnie ładne zdjęcia jedzenia. Co to nam daje w takim razie, skoro nie staną się naszymi klientami? Odpowiedź jest prosta: rozgłos. Im większy profil tym większa popularność firmy, którą później można przekuć w sprzedaż.

Szukasz ludzi, którzy wiedzą, jak sprzedawać na Instagramie? Sprawdź naszą ofertę i KLIKNIJ

Dobierz 10-20 hashtagów, które opiszą to, co znajduje się na zdjęciu i które Twoim zdaniem ludzie mogą wyszukiwać. Jeśli chcesz znaleźć odpowiednie hashtagi pod swoje zdjęcia spróbuj szukać ich w internecie. Tutaj polecam poszukać w j.ang. gdyż więcej stron oferuje tego typu usługi. Szukając najlepszych hashtagów pod zdjęcia jedzenia w restauracji wpisz “best instagram hashtags for restaurant” i wybierz swoje 10-20. Jest to optymalna liczba przy publikacjach. Po przekroczeniu 20 hashtagów Instagram nie pozwoli na ich publikację.

Jak publikować hashtagi na firmowym Instagramie?

Po opublikowaniu zdjęcia, w przeciągu 1 min w komentarzu wklej swoje hashtagi. Wtedy opis zdjęcia wygląda schludniej dla odbiorcy, a dodatkowo hashtagi działają i zdjęcie zobaczy więcej osób.

Aktywność

Hashtagi to nie święty graal sukcesu firmy na Instagramie. Aby dobrze prowadzić firmowy Instagram należy również dbać o aktywność konta. Przede wszystkim odpowiadać na komentarze pod swoimi zdjęciami. Prowadzi to do interakcji z ludźmi, a dodatkowo pokazuje, że nasze konto jest aktywne.

Warto również komentować profile osób z podobnej branży. Jeśli prowadzimy firmowy instagram to postaraj się wyszukać podobne do swojego profile i tam zostawić pozytywny komentarz, polajkować parę zdjęć lub nawet zaobserwować kilka profili. Pokaż ludziom, że podobają Ci się ich zdjęcia, a sami wejdą zobaczyć co masz do zaoferowania u siebie.

Podsumowanie

  • Zdjęcie dziennie to minimum, ale również nie przesadzaj z ich liczbą i rób przerwy między publikacjami
  • Dopasuj godziny publikacji i kontent do odbiorców swojej firmy, ale również pamiętaj o tym, by zachować między nimi spójność, a ludzie sami zaczną je zapamiętywać
  • Hashtagi są bardzo ważne, ale pamiętaj, że 10-20 to granica. Nie dodawaj też ciągle tych samych. Spróbuj lawirować między nimi i sprawdź, które najlepiej działają na Twoim profilu
  • Odpowiadaj na komentarze, nawet te najprostsze, lajkuj zdjęcia innym, zostaw po sobie pozytywny ślad u kogoś na profilu i obserwuj podobne do siebie konta. Pamiętaj jednak, by nie przesadzić z tym, bo Instagram zinterpretuje to, jak BOT, który miałby robić to za Ciebie i skróci Twoje zasięgi. W skrócie: nie wolno za często i za szybko lajkować zdjęć, komentować, obserwować i odobserwowywać. Postaraj się by wyglądało to naturalnie. Profil, który ma 1000 followersów, a sam obserwuje ponad 1000 osób nie wygląda autentycznie i źle wpłynie to na wizerunek Twojej firmy.

W skrócie to tyle. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o prowadzeniu firmowego instagrama lub szukasz ludzi, którzy znają się na rzeczy KLIKNIJ

About the Author /

Pomagam ludziom odnaleźć motywację, a firmom zaistnieć w sieci.

Post a Comment