Jak zainstalować Facebook Pixel na WordPress?
Facebook Pixel i WordPress wchodzą do baru, ale jak sprawić, by między nimi zaczęło się coś dziać? Proces konfiguracji jest prostszy, niż mogłoby się wydawać!
Jak stworzyć Facebook Pixel?
Aby utworzyć Facebook Pixel, przejdź do swojego, bądź firmowego Menadżera firmy Facebook w wersji przeglądarki komputerowej. Na chwilę pisania tego artykułu Facebook niestety nie umożliwia tak zaawansowanej konfiguracji z poziomu mobilnego.
Nie posiadasz Menadżera firmy? Przeczytaj TEN ARTYKUŁ i wróć do nas za moment!
Z racji tego, że Facebook non-stop pracuje nad poprawą wizualną swoich narzędzi, nie będę wskazywał dokładnych miejsc, w których należy je znaleźć. Postaram się jednak przybliżyć ich lokalizację. Aby utworzyć swój pierwszy Facebook Pixel, przejdź do zakładki „Menadżer zdarzeń”. Ta opcja powinna być w rozwijanym menu, jako jedno z głównych narzędzi, lecz jeśli tam go nie będzie, spróbuj znaleźć go na liście poniżej.
Następnym krokiem będzie znalezienie opcji „Integracje partnerów”. Powinna być na samym dole rozwijanego menu z lewej strony ekranu Menadżera zdarzeń.
Po zjechaniu na sam dół wyświetlanej strony znajdź oczekiwane przez wszystkich logo WordPress. Po jego kliknięciu Facebook przekieruje Cię na stronę z dalszym etapem konfiguracji.
Po kliknięciu niebieskiego przycisku „Połącz konto” naszym oczom ukaże się panel z postępem konfiguracji naszego pierwszego Facebook Pixel na WordPress. Kliknij zielony przycisk „Utwórz Pixel”
W następnym oknie konfiguracji znajdziesz dwa pola do wypełnienia. Nazwę swojego Pixela i adres url swojej witryny internetowej. Proponuję, aby nazwa była krótka i łatwa do znalezienia, gdyż może Ci się to przydać w przyszłości. Bez obaw, nazwę można później edytować.
Wypełnij również pole url (adres internetowy), jeśli Twoja strona www jest już dostępna w Internecie. Dzięki temu proces konfiguracji Facebook Pixel stanie się łatwiejszy w kolejnych etapach.
W kolejnym oknie konfiguracji zaznacz Zaawansowane dopasowanie. Dzięki temu Facebook będzie miał możliwość efektywniejszego dopasowania grupy docelowej, podczas tworzenia kampanii reklamowych.
Chcesz dowiedzieć się więcej o reklamach na Facebooku? Kliknij Reklama na Facebooku – Kampanie reklamowe dla początkujących.
Gotowe! Facebook Pixel został stworzony. Pozostało go jedynie zainstalować!
Facebook Pixel i instalacja na WordPress
Kolejne okno konfiguracji Facebok Pixel ukaże przycisk “Pobierz”. Po jego kliknięciu, na Twój komputer zostanie pobrana paczka w formacie .zip, którą musimy teraz wgrać przez nasz panel WordPress. Ten proces jest najłatwiejszym z możliwych, a dodatkowo jest zalecany przez sam portal, dzięki czemu mamy pewną gwarancję bezpieczeństwa w funkcjonowaniu.
Facebook Pixel – panel WordPress
Przy kolejnym etapie konfiguracji Pixela, Facebook przedstawi instrukcję instalacji w panelu WordPress, ale skoro już tu jesteś, to zapraszam do dalszego czytania!
Zaloguj się do swojego panelu WordPress, a następnie przejdź do zakładki Wtyczki (w wersji ang. Plugins), a następnie wybierz Dodaj nową (w wersji ang. Add New)
Jeżeli posiadasz wtyczkę w formacie .zip, możesz zainstalować lub aktualizować ją poprzez wysłanie jej na serwer swojej strony. Po wybraniu opcji Wyślij wtyczkę na serwer Twoim oczom ukaże się panel z możliwością wybrania pliku. Kliknij go i znajdź pobraną wcześniej z Facebooka paczkę w formacie .zip. Kliknij opcję Zainstaluj teraz (po ang. Install now), a następnie Aktywuj wtyczkę.
Po aktywowaniu wtyczki powinno nastąpić przekierowanie na stronę ze wszystkimi zainstalowanymi wtyczkami w Twoim panelu WordPress bądź bezpośrednio na okno konfiguracji Facebook Pixel na Twojej stronie.
Ostatnim elementem jest przetestowanie działania zainstalowanej wtyczki Facebook Pixel w panelu WordPress, poprzez wysłanie ruchu testowego. W tym celu wprowadź adres url swojej witryny i kliknij Wyślij ruch testowy. Facebook przekieruje Cię na Twoją witrynę, aby przetestować, czy proces konfiguracji przebiegł prawidłowo. Jeśli wszystko działa, jak należy, Twoim oczom powinien ukazać się napis „Facebook Pixel loaded successfully” z zielonym symbolem.
Dodatkowe opcje instalacji Facebook Pixel na WordPress
Oprócz oficjalnej wtyczki od Facebooka istnieje również kilka dodatkowych możliwości konfiguracji Facebook Pixel na WordPress.
Dodatkowe wtyczki
Dodatkowe wtyczki WordPress, które umożliwiają konfigurację Facebook Pixel to:
Ich konfiguracja jest banalnie prosta i polega na zalogowaniu się do swojego konta Facebook, a następnie przejście przez intuicyjne etapy instalacji, dlatego tego etapu nie będę tutaj tłumaczył od A-Z.
Konfiguracja Facebook Pixel na WordPress bez wtyczki
Wtyczki na WordPress potrafią być problematyczne i spowalniać działanie całej witryny, przez co zmniejszamy swoją szansę konwersji użytkowników – nikt nie lubi czekać, aż załaduje mu się strona w Internecie!
Aby temu zapobiec, możemy skorzystać z instalacji Facebook Pixela poprzez dodanie kodu do naszej witryny. Ta opcja jest dla zalecana dla bardziej zaawansowanych użytkowników, ale bez obaw – nie jest aż tak straszna!
Podczas konfiguracji Facebook Pixel wybierz opcję Dodaj ręcznie kod piksela do witryny. Piksel to kod JavaScript dodawany do sekcji nagłówka witryny.
Po wybraniu opcji Zainstaluj kod ręcznie ukaże Ci się okno z Twoim kodem Facebook Pixela, który należy skopiować. Zrobisz to, klikając Skopiuj kod.
Jeśli obawiasz się procesu instalacji kodu w swojej witrynie, możesz również skorzystać z opcji podanej obok przycisku Kontynuuj, a zwie się Wyślij e-mail z instrukcjami. Dzięki tej opcji w prosty sposób wyślesz instrukcje konfiguracji do osoby, która zajmuje się Twoją witryną z prośbą o konfigurację Facebook Pixel.
Kolejne okno konfiguracji zapyta Cię o informacje, z których Facebook będzie mógł korzystać po zainstalowaniu fragmentu ich kodu na Twojej stronie. Użyj informacji, które klienci już udostępnili Twojej firmie, takich jak adresy e-mail lub numery telefonów, w celu dopasowania osób odwiedzających Twoją witrynę do użytkowników Facebooka. Pomoże to przypisać więcej konwersji do Twoich reklam na Facebooku i dotrzeć do większej liczby osób poprzez kampanie remarketingowe.
- Wklej skopiowany kod np. do notatnika, Ms Word, aby go nie zgubić.
- Przejdź do panelu administracyjnego WordPress.
- Przejdź kolejno w rozwijanym menu do Wygląd / Edytor motywu
- Odszukaj Pliki motywu po prawej stronie widocznej strony, a następnie wybierz plik header.php.
- Kod Pixel Facebooka dodaj pomiędzy znacznikami <head> oraz </head>, a następnie kliknij Zaktualizuj plik.
Zdarzenia Facebook Pixel i ich konfiguracja
Kiedy już nasz Facebook Pixel zostanie poprawnie zainstalowany, możemy dodać dodatkowe zdarzenia konwersji w swojej witrynie. Ta opcja zalecana jest np. dla osób, które prowadzą rozbudowany eCommerce lub po prostu chcą dokładniej śledzić i targetować swoje reklamy na Facebooku. Dzięki Zdarzeniom konwersji możemy odbierać dane dotyczące osób, które np. kliknęły dany przycisk zakupowy/kontaktowy na naszej stronie.
Uwaga! Aby prawidłowo przeprowadzić konfigurację zdarzeń, należy pamiętać, aby wyłączyć wtyczki blokujące nakładki i reklamy, np. AdBlock.
Przechodzimy do Menadżera zdarzeń na Facebooku, wybieramy nasz wcześniej skonfigurowany Facebook Pixel, a następnie Dodaj zdarzenie / Z piksela.
Wypełniamy pole adresu z url do naszej witryny, a następnie klikamy Przejdź do witryny.
Zostaniemy przekierowani na naszą stronę internetową, na której pokaże się dodatkowe okno konfiguracji zdarzeń. Wybieramy “Monitoruj nowy przycisk”, wybieramy interesujący nas element na stronie i nadajemy mu formę Zdarzenia, aby Facebook wiedział, co dany przycisk dla nas oznacza.
Zdarzenia Facebook Pixel i ich konfiguracja bez nakładki (kod)
Istnieje również dodatkowa opcja konfiguracji Zdarzeń na naszej stronie www. W tym celu będziemy musieli dodać odpowiedni fragment kodu do interesującego nas elementu manualnie. Ten proces konfiguracji jest zalecany dla osób mocno zaawansowanych. Instrukcję takiej konfiguracji można znaleźć TUTAJ.
Czym jest i po co mi Facebook Pixel?
Pixel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników w witrynie.
Po skonfigurowaniu piksel Facebooka uruchomi się za każdym razem, kiedy ktoś podejmie działanie w witrynie. Przykłady działań obejmują dodanie produktu do koszyka lub zrobienie zakupów. Piksel gromadzi te działania (inaczej zdarzenia). Są one widoczne na stronie piksela Facebooka w Menadżerze zdarzeń. Można tam zobaczyć działania podejmowane przez klientów oraz skorzystać z opcji umożliwiających ponowne dotarcie do nich dzięki przyszłym reklamom.
Zastosowania Facebook Piksel:
Wyświetlanie reklam właściwym odbiorcom.
Dzięki niemu znajdziesz nowych klientów lub dotrzesz do osób, które odwiedziły określoną stronę lub podjęły oczekiwane działanie w Twojej witrynie.
Zwiększenie sprzedaży.
Dzięki Facebook Pikselowi skonfigurujesz automatyczne składanie ofert, aby docierać do osób, które są bardziej skłonne do podjęcia działania, na którym Ci zależy, np. dokonania zakupu.
Pomiar wyników reklam.
Poznasz skuteczność reklamy, analizując to, co się dzieje w wyniku jej wyświetlenia.
Jeśli szukasz agencji, która walczyła już z niejednym Pixelem Facebooka – zapraszam do kontaktu!