fbpx

Agencja social media – jak wybrać?

Coraz więcej firm pojawia się w social mediach. Problem jednak tkwi w tym, że nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, jak z nich korzystać w pełni.

Przygotowywanie contentu do efektywnego przedstawienia wizerunku firmy w social mediach to bardzo czasochłonny proces, gdyż w jego skład wchodzą takie elementy jak tworzenie odpowiednich grafik, odpowiadanie na wiadomości, a przede wszystkim pisanie chwytliwych postów, które zainteresują potencjalnych klientów. Warto zwrócić się z prowadzeniem firmowych profili w social mediach do agencji w tym się specjalizującej. Na co jednak zwracać uwagę przy wyborze agencji social media?

Doświadczenie

Największe portale social mediów, takie jak Facebook, czy Instagram, w których pojawia się coraz więcej firm, ewoluują każdego dnia. Ich twórcy zmieniają co chwila mechanizm ich działania, aby dostarczać użytkownikom coraz lepsze treści. Dobra agencja social media będzie znała te zabiegi od podszewki. Po co zostało to zmienione? Jaki jest cel?

Podstawą w wybraniu agencji social media będzie doświadczenie w branży i znajomość podstawowych narzędzi. Musisz zadać sobie pytanie, co taka agencja będzie dla Ciebie wykonywać. Czy będą pisać tylko posty? Przygotowywać grafiki lub kampanie reklamowe? A może wszystko razem? Zawsze zapytaj o case study z wcześniejszych projektów i czym może się ona agencja pochwalić jeśli chodzi o ich efektywność w branży.

Oferta

Agencja social media, którą wybierzesz może być najlepsza na świecie, ale jeśli nie ustalisz odpowiedniej umowy i nie zapytasz o szczegóły, tylko Ty na tym stracisz. Podstawą powinny być pytania o:

    • ilość dodawanych treści oraz ich częstotliwość,
    • ilość obsługiwanych kont,
    • tworzenie autorskich treści (np.grafiki, filmy),
    • prowadzenie kampanii reklamowych i ich proces,
    • autorskie rozwiązania wprowadzane przez agencję,
    • używane narzędzia analizy ruchu,
    • proces tworzenia strategii,
    • raportowanie.

Wspólny język

Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją social media warto zwrócić uwagę, czy nadajemy na tych samych falach, co jej przedstawiciele. Często dobre agencje podejmują zabiegi, które na pierwszych rzut oka mogą wydawać się ryzykowne, ale to efekty finalnie zweryfikują całość działań. Niektóre pomysły mogą okazać się po prostu zbyt śmiałe, zbyt nudne lub po prostu niesmaczne dla odbiorców Twojej firmy. Możesz również najzwyczajniej w świecie nie znaleźć wspólnego języka z wybraną firmą.

Zanim powierzymy komuś wizerunek naszej firmy, warto sprawdzić, czy takowa agencja social media jest wystarczająco  kreatywna, śmiała lub poważna, w zależności od celu jaki postawiłeś przed sobą w swoich działaniach na portalach społecznościowych. Więcej o określaniu celu i wyborze odpowiednich social mediów dla swojego biznesu znajdziesz w innym naszym artykule, klikając w to zdanie.

About the Author /

Pomagam ludziom odnaleźć motywację, a firmom zaistnieć w sieci.

Post a Comment